Kredi kartına komisyon isteyen işletmeler şikayet edilebiliyor

Tüketici Konfederasyonu: Kredi Kartıyla Yapılan Ödemelerde Ek Ücret Talebi Kanuna Aykırı

Tüketici Konfederasyonu Başkanvekili İbrahim Güllü, kredi kartıyla yapılan ödemelerde ek ücret istenmesinin kanuna aykırı olduğunu vurgulayarak, tüketicilere önemli bir uyarıda bulundu. Güllü, “Ödemeyi yapan tüketicilerimiz mahkeme kararını emsal göstererek Tüketici Hakem Heyetine başvuru yapabilir ve paralarının iadelerini ticari faiziyle birlikte geri alabilirler.” açıklamasında bulundu.

Güllü ayrıca, işletmelerin kredi kartıyla yapılan ödemelerde ek ücret talep etmesinin haksız ve kanuna aykırı olduğunu belirterek, “Üye işyerleri, kart hamillerinin yapmış oldukları mal ve hizmet alımlarının bedelini banka kartı ya da kredi kartıyla ödeme taleplerini kabul etmek zorundadır.” dedi.

Bu zorunluluğun indirim dönemlerinde de geçerli olduğunu vurgulayan Güllü, işyerlerinin kart kullanımı nedeniyle ek komisyon veya hizmet bedeli talep etme hakkına sahip olmadığını belirtti.

Ayrıca, haksız taleplerin tespit edilmesi durumunda, işletmelerin anlaşmalarının feshedileceğini ve 1 yıl süreyle yeni bir sözleşme yapılamayacağını söyleyen Güllü, tüketicilerin haklarını korumak adına gerekli adımları atmaları gerektiğini belirtti.

“Mahkeme Kararını Emsal Göstererek Tüketiciler Haklarını Koruyabilir”

Güllü, kredi kartıyla ödeme yapılması nedeniyle haksız ek ücret alan işletmelere verilen cezalar hakkında da bilgi vererek, tüketicilerin haklarını savunmaları gerektiğini vurguladı. “Ödemeyi yapan tüketicilerimiz mahkeme kararını emsal göstererek Tüketici Hakem Heyetine başvuru yapabilir ve paralarının iadelerini ticari faiziyle birlikte geri alabilirler.” açıklamasında bulunan Güllü, şikayetlerin Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde bulunan Haksız Fiyat Değerlendirme Kuruluna iletilmesi gerektiğini belirtti.

KAYNAK: AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir